Shortlist 2014

Vol trots presenteren wij alsnog de gehele shortlist van de Nijmeegse Literatuurprijs 2014. Deze shortlist van tien schrijvers is samengesteld door een deskundige jury, bestaande uit hoogleraar Jos Joosten, schrijfster Hanneke Hendrix en boekverkoper Toine Susijn. De drie winnende verhalen zijn hier te lezen.

1 Hein van der Schoot – Bij Lobith
2 Pim Franssen – Het gaat niet
3 Bart Peeters – Een laatste week vol nijd en twijfel
4 Johan Roos – Armando (Het land noemt geen namen / Het gelukkige brein / Vuur!)
5 Ton Jetten – Het glinsterkind
6 A. Groenendijk – Carrièrestap
7 Ernie Bossmann – Mooie woorden liggen als / Vijf woorden die vrouwen opvallend / 120 woorden voor bui
8 Merel van Slobbe – Aanmaaklimonade
9 Lynn van Ewijk – Sylvia / Voorheen vulde ik mijn / Pianoman
10 Maria van den Hombergh – Recepten / De koningsmakreel / Winter

Over Laurens van de Linde

Ik ben Laurens van de Linde, student Nederlandse taal en cultuur, en soms bedenk ik iets dat ik dan hier deel. Hopelijk vind je het wat aan.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .